Lebet jaman kemajengan priyantun memerlukan informasi ingkang awujud pawartos utawi lainnya kalebet iklan. Aeit dening banyaknya iklan priyantun ngantos bingung kiyambak badhe meminjam ingkang pundi. Tegese iklan saged kepareng pitulungan, ngethengake awrat repote bebrayan.
Lebet jaman ingkang sarwi modern menika iklan saged ditemu lebet sadhengah papan panggenan. Boten namung mligi lebet spanduk, pamflet, koran, ananging radio, tv, internet ugi sampun kathah kagunakake kagem memasang iklan. Basa iklane ingkang sae punika basa ingkang migunakake basa jawa. Mila pamilihing basa ingkang trep punika ugi nemtokake beratnya iklan. Pamilihing basa punika awujud slogan ingkang gampil disadar-emut dening bebrayan.
Sakderenge menyelalukan gegulang ngengingi iklan, cobi wangsulna pitaken menika!
1. Apa awakmu tau ngrungokake utawa weruh iklan kang migunakake basa jawa?
2. Ing ngendi awakmu nemoke iklan iku mau?
3. Iklane iku mau babagan apa?
4. Kepriye basa kang digunake ing iklan mau?
5. Apa gunane iklan iku mau tumprape awakmu?
A. NGREMBUG TEKS IKLAN
Iklan punika mujudake warta utawi pesen kagem njurung utawi mbujuk dhateng bebrayan supados mundhut utawi memfungsikan barang ingkang ditawarkan. Lumantar medhiane iklan punika saged kagolong dados kalih yaiku iklan lisan kaliyan iklan serat. Iklan serat saged awujud pamflet, poster, baliho saged ugi kacithak lebet ariwati utawi kalawarti. Dene iklan lisan padatan kagiyarake lumantar medhia elektronik kayate tv lan radhio.
Titikane iklan ingkang sae yaiku jujur, obyektif, cetha, ringkes, cariyosipun prasaja, gampil dimengerti, narik kawugaten, sopan, kaliyan logis. dene unsur-unsure iklan lebet jaraknya yaiku :
1. Asma barang utawi jasa ingkang ditawarkan
2. Pihak utawi pengorangan ingkang memasang
3. Alamate ingkang memasang
4. Kawontenan sarta manfaat barang utawi jasa ingkang ditawarkan.
Titikane basa iklan yaiku :
1. Migunakakr slogan
2. Ukurane persuasi utawa mbujuk wong liya
3. Migunakake subjek wong kapisan.
B. NULIS TEKS IKLAN
Caranya mencipta iklan ingkang sae kedah memerhatikan ngengingi lebet ngandap menika yaiku :
D. NYUGUHAKE TEKS IKLAN
Kersanipun malunya saged katampi kanthi wetah dening penghitam, eloknya memerhatikan ngengingi lebet ngandap menika :
Lebet jaman ingkang sarwi modern menika iklan saged ditemu lebet sadhengah papan panggenan. Boten namung mligi lebet spanduk, pamflet, koran, ananging radio, tv, internet ugi sampun kathah kagunakake kagem memasang iklan. Basa iklane ingkang sae punika basa ingkang migunakake basa jawa. Mila pamilihing basa ingkang trep punika ugi nemtokake beratnya iklan. Pamilihing basa punika awujud slogan ingkang gampil disadar-emut dening bebrayan.
Sakderenge menyelalukan gegulang ngengingi iklan, cobi wangsulna pitaken menika!
1. Apa awakmu tau ngrungokake utawa weruh iklan kang migunakake basa jawa?
2. Ing ngendi awakmu nemoke iklan iku mau?
3. Iklane iku mau babagan apa?
4. Kepriye basa kang digunake ing iklan mau?
5. Apa gunane iklan iku mau tumprape awakmu?
A. NGREMBUG TEKS IKLAN
Iklan punika mujudake warta utawi pesen kagem njurung utawi mbujuk dhateng bebrayan supados mundhut utawi memfungsikan barang ingkang ditawarkan. Lumantar medhiane iklan punika saged kagolong dados kalih yaiku iklan lisan kaliyan iklan serat. Iklan serat saged awujud pamflet, poster, baliho saged ugi kacithak lebet ariwati utawi kalawarti. Dene iklan lisan padatan kagiyarake lumantar medhia elektronik kayate tv lan radhio.
Titikane iklan ingkang sae yaiku jujur, obyektif, cetha, ringkes, cariyosipun prasaja, gampil dimengerti, narik kawugaten, sopan, kaliyan logis. dene unsur-unsure iklan lebet jaraknya yaiku :
1. Asma barang utawi jasa ingkang ditawarkan
2. Pihak utawi pengorangan ingkang memasang
3. Alamate ingkang memasang
4. Kawontenan sarta manfaat barang utawi jasa ingkang ditawarkan.
Titikane basa iklan yaiku :
1. Migunakakr slogan
2. Ukurane persuasi utawa mbujuk wong liya
3. Migunakake subjek wong kapisan.
B. NULIS TEKS IKLAN
Caranya mencipta iklan ingkang sae kedah memerhatikan ngengingi lebet ngandap menika yaiku :
- Sing dituju kudu cetha
- Sing ngirim kudu cetha
- Barang utawa jasa sing ditawake kudu cetha
- Narik kawigaten sing maca
- Nuwuhake rasa pengin tuku saka sing maca
- Nuwuhake rasa pingin nduweni barang sing ditawakake
- Bisa nggawe sing maca tuku barang sing ditawakake
- Nggunakake slogan utawa sesanti kang gampang.
C. CARANE NULIS IKLAN
- Temtokna ancase iklan
- Gawe cengkorongan kang dumadi saka unsur-unsure pawarta
- Ngrembakake cengkorongan dadi iklan kang wutuh.
D. NYUGUHAKE TEKS IKLAN
Kersanipun malunya saged katampi kanthi wetah dening penghitam, eloknya memerhatikan ngengingi lebet ngandap menika :
- Paham isine iklan
- Swara sarta pangucaping tembung kudu cetha lan trep
- Menawa awujud pacelathon kudu njumbuhake karakter.
Sumber : Gegaran Nyinau Basa Jawa 2 Kelas XI SMA/SMK/MA
Terimakasih karena sangat membantu
BalasHapusMantaap
BalasHapusBagus babget. Suwun
BalasHapusMantuulll
BalasHapusBermanfaat sekali seri๐ค๐ค๐ค๐ค
BalasHapusTerbantu bgt tentunya, makasih
BalasHapusMantull kakk๐
BalasHapusKomentar ini telah dihapus oleh pengarang.
BalasHapusSangat bagus
BalasHapusSangat bermanfaat
BalasHapusSangat bermanfaat
BalasHapusSemoga berokah ilmunya
BalasHapus๐
BalasHapusGud
BalasHapusBagus banget. Suwun
BalasHapus๐
BalasHapusBaguss,sangat membantu
BalasHapusSangat membantu sekali๐๐๐๐คฉ
BalasHapusKeren
BalasHapus๐
BalasHapusAjibb
BalasHapusBagus
BalasHapusMantul sekali
BalasHapusMantab
BalasHapusNaise kak, sangat membantu
BalasHapus